Savoye implementeert MAGISTOR Warehouse Management Systeem bij Vega (remote!)

Savoye - Vega

Vega is een specialist in hygiëne-, reinigings- en verpakkingsproducten voor professionals uit Nieuw-Caledonië. Het bedrijf is zowel producent als distributeur van meer dan 2.000 artikelen en bedient klanten in Nieuw-Caledonië en de landen in de Stille Oceaan.

Om de bevoorrading van deze eilanden optimaal te organiseren, begon Vega drie jaar geleden aan een omvangrijke modernisering van de logistiek. Eind 2020 ving het bedrijf aan met de bouw van een nieuw distributiecentrum.

Om de toegenomen bedrijfsactiviteit op te vangen, wilde Vega een WMS oplossing in gebruik nemen. “Als onderdeel van dit wereldwijde optimalisatieproject moest het WMS zorgen voor een goede aansturing van onze logistiek. We wilden onze data beter registreren en ze verrijken, zodat we de stromen goed konden analyseren”, legt Sébastien Bonnardel, logistiek manager bij Vega, uit. Tegelijkertijd wilde de fabrikant twee zaken beter onder de knie krijgen: het traceren van batchnummers en de opslag en distributie van risicovolle en ontvlambare producten.

Een succesvolle uitrol, ondanks de risico’s

Na de eerste contacten en locatiebezoeken enkele jaren geleden koos Vega uiteindelijk voor Savoye. Vega schaftte de nieuwste versie van MAGISTOR WMS aan, in combinatie met de LM Connect-oplossing. “MAGISTOR onderscheidde zich op twee belangrijke criteria: een functionaliteit die past bij onze behoeften en de mogelijkheid om verder te gaan dan de standaard, zonodig met specifieke upgrades om enkele specifieke wensen te vervullen”, vervolgt Sébastien Bonnardel.

De functionele analyse startte begin 2020 met als doel een ingebruikname op 15 december van datzelfde jaar. Ondanks de perikelen van de wereldwijde COVID-19 crisis vanaf maart, rolt het project op afstand en met succes uit. “Processen definiëren, in kaart brengen… We konden vertrouwen op de voortdurende ondersteuning van Savoye. Onze uitvoerende teams hebben inmiddels een uitstekende vertrouwensrelatie opgebouwd. Gelukkig bleef project op het goede spoor ondanks Covid-, afstands- en tijdzoneverschillen en zelfs zoals verwacht: op een gecontroleerde manier en zonder nadelige gevolgen voor de klanten. Ons partnerschap werkte dankzij de flexibiliteit en professionaliteit van iedereen”, benadrukt Sébastien.

Benutting van het WMS potentieel

Door de implementatie van RFI en de eliminatie van papier, heeft de WMS-tool Vega in staat gesteld om de juiste gegevens te verzamelen om de processen te optimaliseren. Daarnaast werd het monitoren en controleren van producten die onderhevig zijn aan regelgeving makkelijker en kunnen zowel de prestaties en productiviteit beter geanalyseerd worden. Tenslotte konden problemen, die niet direct verband hielden met kwaliteit, worden aangepakt. In de toekomst wil Vega de processen verder optimaliseren met een betere controle op de leveringen en het delen van indicatoren met andere afdelingen. Het nieuwe WMS speelt daarin een bepalende rol: “Momenteel, na 3 maanden van gebruik, ontdekken we nog steeds nieuwe mogelijkheden voor toekomstige verbeteringen”, zo besluit Sébastien Bonnardel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.