Haven van Antwerpen start met internationale branding campagne

In de haven van Antwerpen passeren dagelijks heel wat goederen. Goederen die hier geladen of gelost worden, die opgeslagen, gewogen of verpakt worden of op transport worden gezet. De Antwerpse haven biedt voor elk product een toepassing op maat. Die aanpak is het resultaat van samenwerking, van expertise, van het delen van kennis en van onze klantgerichte ‘get things done’ instelling.

Gloednieuwe campagne

Die uitgesproken klantgerichtheid vormt de basis voor de nieuwe internationale branding campagne die op 1 oktober werd gelanceerd door de haven van Antwerpen: Everything is possible at the port of Antwerp. Met de campagne, die tot eind 2014 loopt, willen we vooral de can do-mentaliteit van onze haven in de verf zetten. Zij is onze grootste sterkte, zo bevestigen talrijke klanten die we aan bod laten komen in de campagne. Deze klanten en hun getuigenissen over de oplossingen die zij vinden in Antwerpen, zijn immers het beste bewijs dat de Antwerpse haven een onmisbare schakel is in internationale supply chains.

Ambassadeurs

De klantgerichtheid van Antwerpen danken we niet alleen aan onszelf, maar ook aan de intense samenwerking, zowel lokaal als internationaal. Onze klanten en onze partners wereldwijd zijn de beste ambassadeurs om te getuigen over hun ervaringen met de can do-mentaliteit in onze haven. En om deze verhalen te delen met hun netwerk.

Sterke verhalen als bewijs

De boodschap wordt verspreid door middel van 30 cases rond weloverwogen gekozen thema’s die een overzicht bieden van het totale dienstenaanbod van de Antwerpse haven. De eerste case die we lanceren is die van de chemiesector die miljarden investeert in de Antwerpse haven. Waarom kiezen internationale multinationals als ExxonMobil, Total of Praxair net voor Antwerpen? We laten de CEO’s van deze bedrijven hierover graag aan het woord.

Verderop brengen we het verhaal van Antwerpen als koffiehaven. In Antwerpen wordt gemiddeld meer dan 500.000 ton ruwe koffie gestockeerd, oftewel 55 miljard kopjes. Antwerpen is daarmee de belangrijkste opslagplaats van ruwe koffie ter wereld. “België heeft dan ook het ideale klimaat om koffie te stockeren en de ‘nee is geen antwoord’-attitude zorgt ervoor dat Antwerpen steeds een totaaloplossing kan aanbieden aan de klant”, getuigt koffieambassadeur Yvan Rombouts. Elke twee weken lanceren we een nieuwe case, gaande van duurzaamheid, over douanedienstverlening tot opslag, toegevoegde waarde-diensten en intermodale oplossingen. Met telkens dezelfde rode draad: Everything is possible at the port of Antwerp.

Sociale media ten volle benut

Voor de verspreiding van deze campagne maken we voor het eerst en bij uitstek gebruik van sociale media. “Op die manier kan elke ontvanger van een verhaal ambassadeur worden van onze haven door onze boodschap verder de wereld in te sturen. We rekenen dus zeker en vast op de inzet van de havengemeenschap en van de lokale en internationale partners om ons merk, de haven van Antwerpen, via social media mee uit te dragen”, aldus Luc Arnouts, chief commercial officer van het Antwerpse Havenbedrijf. Daarnaast zullen de verhalen ook verspreid worden dankzij direct mailings en advertenties en versterkt worden tijdens events.

Meer info op www.portofantwerp.com/everythingispossible

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.