Hoe voorkomt u ‘onzichtbare voorraden’ in de winkel?

Bij retail draait het tegenwoordig allemaal om de juiste producten op de juiste plaats en op het juiste moment. Alleen door een goede voorraadnauwkeurigheid en -visibiliteit kunnen retailers erin slagen de naadloze ‘omni-channel’-winkelervaring te bieden die de klant vandaag de dag verwacht. Om dit te realiseren moet men wellicht terug back to basics, met extra aandacht voor het in-store voorraadbeheer om problemen te voorkomen ten gevolge van onvoldoende visibiliteit van de ‘onzichtbare voorraden’, wat begint op het moment van aankomst in de winkel. Problemen met deze ‘onzichtbare voorraden’ ontstaan door een hiaat in de visibiliteit wanneer er weinig of geen proactief voorraadbeheer is vanaf het moment waarop de voorraad uit het magazijn vertrekt tot deze in de winkel aankomt en de tijd in de winkel vooraleer deze verkocht wordt.  Het beheer van voorraden in deze fase is zeer belangrijk voor het succes van omni-channel, met name nu retailers diensten als click & collect introduceren.

Welke problemen ontstaan er door ‘verborgen voorraden’?

  • Probleem 1: Producten niet in de rekken
  • Probleem 2: Inconsequente en niet-concurrende prijzen
  • Probleem 3: Click & collect-dienst voldoet niet aan de verwachtingen

Lees verder

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.