project44 lanceert Port Intelligence platform

project44 - Port Intel

project44 presenteert ’s werelds eerste oplossing voor haveninformatie
Nu er veel onrust is in de oceaanlogistiek, introduceert project44 real-time inzichten in alle havens ter wereld en breidt daarmee zijn aanbod van oceaaninzicht drastisch uit

project44, het toonaangevende supply chain visibility platform, presenteert vandaag Port Intel, ’s werelds eerste port intelligence-oplossing met real-time data over opstoppingen en containerstromen in alle havens ter wereld. Het platform biedt verladers, LSP’s (Logistics Service Providers), FFW (Freight Forwarders) en andere belanghebbenden wat ze nodig hebben om de gevolgen van de huidige onrust op de oceanen en chaotische supply chains te beheren en verminderen.

Met schijnbaar eindeloze verstoringen, van de blokkade van het Suezkanaal tot knelpunten in havens, zijn zowel bedrijven als klanten zich meer bewust geworden van de uitdagingen in de internationale scheepvaart én dus ook de behoefte aan real-time informatie. Toen het conflict tussen Rusland en Oekraïne oplaaide, bleek uit project44-data dat de wachttijden bij uitvoer uit Oekraïne met 52 procent toenamen en dat de dagelijkse TEU-piekcapaciteit die Russische havens aandeed met 40,2 procent daalde. Daarnaast steeg het aantal wachtende schepen in de buurt van Yantian met 44,1 procent toen Shenzhen recent in (COVID-19 gerelateerd) lockdown ging. Deze aanhoudende uitdagingen voor de supply chain vereisen dat bedrijven alert blijven en noodplannen opstellen door gebruik te maken van real-time havengegevens.

“Knelpunten in havens, COVID-19 lockdowns en wijzigingen in bevoorrading als gevolg van de oorlog in Oekraïne hebben het voor verladers moeilijk gemaakt om de controle over hun supply chain te behouden”, zegt Jett McCandless, oprichter en CEO van project44. “Om onze klanten te helpen deze uitdagingen aan te gaan, hebben we de meest geavanceerde oceaaninzicht-suite nóg verder verbeterd. Onze klanten zijn nooit eerder in een betere positie geweest om obstakels in de supply chain te identificeren en te beperken.”

Port Intelligence, inclusief opstoppingsdata van alle havens ter wereld
project44’s Port Intel pakt het probleem aan waar vervoerders wereldwijd last van hebben: gebrek aan inzicht in havenopstoppingen. Port Intel biedt toegang tot wereldwijde details op haven- en scheepsniveau op basis van eigen gegevens en analyses. Deze real-time inzichten stellen bedrijven in staat om proactief de vinger aan de pols te houden bij verstoringen in de supply chain, onverwachte gebeurtenissen die grote gevolgen kunnen hebben en de impact op terminalactiviteiten en de daaruit voortvloeiende vertragingen van verzendingen.

Met Port Intel kunnen expediteurs en LSP’s havenopstoppingen zien in een visuele interface en gegevens ontvangen via een API – waardoor ze knelpunten kunnen omzeilen, beter kunnen plannen en aan de verwachtingen van klanten kunnen voldoen. Het platform kan zeer nauwkeurige verblijftijden van schepen en containers, het aantal schepen en andere analyses van havenopstoppingen leveren. Met deze hoeveelheid gegevens zijn gebruikers in staat om proactief trends te spotten, benchmarks uit te voeren en verschillende havens met elkaar te vergelijken Zo kunnen verladers betere beslissingen nemen over hoe ze vertragingen kunnen vermijden, tijdige levering kunnen verhogen en de transparantie voor de klant kunnen verbeteren.

De algoritmen van project44 bieden inzicht die door geen enkele andere aanbieder wordt geëvenaard: granulaire locatiegegevens van 11.800 aanlegplaatsen, wereldwijd, tot op 20 meter nauwkeurig. Naast verladers en LSP’s, wordt Port Intel al gebruikt door wereldwijde adviesbureaus, financiële instellingen en IT-aanbieders om de marktomstandigheden beter te begrijpen.

Om meer te weten te komen over Port Intel van project44, bezoek de website van project44.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.