1.000ste Jungheinrich ETV 216i gaat naar Italiƫ

1.000ste Jungheinrich ETV 216i gaat naar Italiƫ

Twee jaar geleden stelde Jungheinrich de ETV 216i voor het eerst voor aan het publiek:ā€™s werelds eerste heftruck met innovatief lithium-ionbatterijconcept. Een wereldpremiĆØre waarmee de grenzen inzake design, ergonomie en wendbaarheid verlegd werden. Nu heeft Jungheinrich de 1.000ste ETV 216i geleverd bij Penny. Penny kiest in ItaliĆ« resoluut voor lithium-ion technologie, met inbegrip van een complete vloot ETV 216i reachtrucks.

De huidige levering van Jungheinrich aan Penny ItaliĆ« omvat maar liefst zeven reachtrucks van het type ETV 216i. Eentje daarvan is de jubileumtruck met nummer 1.000. De reachtruck met geĆÆntegreerde lithium-ion batterij is sinds zijn voorstelling nauwelijks twee jaar geleden uitgegroeid tot een waar succes voor Jungheinrich. ā€œDe ETV 216i is de eerste heftruck ooit die de voordelen van lithium-iontechnologie optimaal benut. Dat maakt de truck tot de meest compacte en best presterende reachtruck in zijn klasseā€, aldus Fabien Tozzi, Head of Product Management Reachtrucks bij Jungheinrich. En hij voegt er nog aan toe: ā€œHet feit dat we bij het ontwerp van de heftruck rekening hebben gehouden met de ideeĆ«n en wensen van onze klanten is echt de moeite waard gebleken.ā€Wat opvalt aan de ETV 216i is het revolutionaire truckdesign. Door de integratie van de ruimtebesparende en krachtige lithium-ion batterij vertoont de truck een duidelijk verbeterde ergonomie en is de ETV 216i een stuk compacter dan andere reachtrucks. Zo is de truck bijzonder wendbaar in het magazijn maar biedt de reachtruck tegelijkertijd aanzienlijk meer bewegingsvrijheid en een perfect 360Ā°-zicht voor de bestuurder. Dat resulteert in een grotere gebruiksvriendelijkheid en meer veiligheid in het algemeen.

Gianfranco Virgillo, Warehouse Manager bij Penny ItaliĆ«, zegt daar het volgende over: ā€œMet de ETV 216i geniet de bestuurder van meer comfort aan boord dan ooit tevoren. De reachtruck biedt meer ruimte voor armen en benen en dankzij de verhoogde stoel ook een betere visueel zicht op de omgeving. Deze belangrijke verbeteringen waren alleen mogelijk door afstand te doen van de grote batterijtray. Dankzij de integratie van de batterij is het design functioneler, zowel met het oog op het welzijn van de bestuurder als met het oog op de prestaties van de truck.

Daarnaast biedt de volledig geĆÆntegreerde lithium-ion batterij nog andere voordelen, zoals het feit dat de batterij langer meegaat, geen onderhoud vergt en betere prestaties levert dan een conventionele loodzuur batterij. Dankzij de uiterst korte laadtijden kan de ETV 216i ook probleemloos quasi 24/7 gebruikt worden om lasten tot 1.600 kg tot op een hefhoogte van 10,7 meter op te slaan.ā€œWe zijn zeer tevreden over onze keuze. Penny Market heeft nu al drie magazijnen waar reachtrucks en orderpickers met lithium-ion batterijen worden ingezet. Gezien de uitstekende resultaten zijn we van plan de vernieuwing van onze heftruckvloot tegen 2021 af te ronden en in al onze andere vestigingen ook lithium-ion oplossingen te gebruikenā€, aldus Angelo Loffredo, Logistics Manager bij Penny ItaliĆ«.

Posted in

Christophe Slegers

Christophe Slegers is de oprichter van en Managing Partner bij Logistiek.be, het nieuwsportaal over logistiek, transport en supply chain in Belgiƫ. Sinds 2001 is hij actief in de domeinen Human Resources, Online Sales, Media en uiteraard Logistiek.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.