Nieuwe semi-automatische bedieningsopties voor Linde orderpicktrucks

Linde N20

Met de lancering van twee semi-automatische bedieningsmodi voor orderpicktrucks, richt Linde zich erop het orderverzamelproces wezenlijk efficiënter te maken. Door de bestaande categorie verder uit de breiden met de N20 SA en de N20 C SA, biedt Linde haar klanten nu ook orderpicktrucks die zelfstandig of telegeleid met de medewerker meerijden.

Tot 20% productiever

Orderpicking is een intensieve activiteit, waarbij veel tijd en energie gaat naar het afleggen van de afstanden tussen de orderpicktruck en de magazijnrekken. ‘Ook wanneer bij elke handeling maar een paar seconden verloren gaan en slechts enkele stappen moeten worden gezet, gaan doorheen de dag veel tijd en energie verloren die in andere taken geïnvesteerd hadden kunnen worden’, aldus Philipp Stephan, Product Manager Automation & Intralogistics Solutions bij Linde Material Handling. Doordat de SA-orderpicktrucks met de orderverzamelaar meerijden, kan deze doorheen de werkdag meer goederen verwerken, zoals ook blijkt uit praktijktesten die een stijging in productiviteit tot 20% lieten optekenen.

Twee bedieningsmodi

Er zijn twee verschillende bedieningsmodi, beide toegespitst op een specifieke orderpicksituatie. Wanneer een magazijngang in een U-vorm wordt doorlopen, biedt de ‘Follow-me’-functie de meest efficiënte oplossing. In deze modus rijdt de truck automatisch mee met de medewerker zodat deze de goederen steeds rechtstreeks van het rek op de pallet kan leggen. Worden goederen echter afwisselend links en rechts opgenomen, kan beter voor de ‘Stop-and-go’-functie worden gekozen, waarbij de bediener de truck met een afstandsbediening kan doen voortrijden.

De trucks komen aan het einde van elke gang automatisch tot stilstand, om aanrijdingen met andere trucks te vermijden. Daarnaast zijn ze ook allen met een ingebouwde veiligheidsscanner uitgerust, die de truck automatisch doet stoppen wanneer een obstakel wordt opgemerkt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.