Geen provinciale wegen meer

Ruim 5 jaar geleden werd beslist dat de Vlaamse provincies geen wegen meer zouden beheren. In september 2008 werden de laatste knopen doorgehakt in een overleg tussen de bevoegde gedeputeerden en de kabinetten van minister H. Crevits en K. Peeters.

Vanaf 1 januari 2009 zullen de primaire en secundaire wegen overgedragen worden aan het Vlaamse gewest. De lokale wegen worden dan overgedragen naar de gemeenten.

De provincies zullen de gemeenten financieel compenseren om de over te dragen weg in goede staat van rijbaarheid te brengen. De gemeenteraad beslist of ze de weg overneemt. In 2012 moet deze overdracht naar de gemeenten rond zijn, zodat de provincies dan “wegenvrij” zijn.

Bron: VlaamseProvincies.be

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Gratis nieuwsbrief
Mis geen belangrijk logistiek nieuws
Ontvang elke week de belangrijkste updates over transport, warehousing, supply chain en logistieke technologie in Belgiƫ.
Gratis wekelijkse logistieke update - schrijf je in voor de nieuwsbrief van Logistiek.be
Kort, relevant en gratis. Uitschrijven kan altijd.