Misbruikt Nederlandse Spoorwegen macht op traject Amsterdam-Belgiƫ?

De Nederlandse Spoorwegen (NS) zijn onderwerp van onderzoek rond machtsmisbruik. De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) kijkt na of NS zijn macht misbruikt op het treintraject tussen Amsterdam en Belgiƫ. Op dit moment is er een reguliere Beneluxtrein, maar die zal vanaf 9 december wegvallen. Reizigers kunnen vanaf dan alleen maar met de Fyra rijden. Die rijdt minder vaak en is duurder. Verscheidene reizigersorganisaties klaagden hier al over. NMa heeft intussen de nodige informatie over het traject opgevraagd om het onderzoek te kunnen opstarten.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Gratis nieuwsbrief
Mis geen belangrijk logistiek nieuws
Ontvang elke week de belangrijkste updates over transport, warehousing, supply chain en logistieke technologie in Belgiƫ.
Gratis wekelijkse logistieke update - schrijf je in voor de nieuwsbrief van Logistiek.be
Kort, relevant en gratis. Uitschrijven kan altijd.