Verlies voor containerdivisie van Maersk Liner Business

Maersk Liner Business, de containerdivisie van A.P. Moller-Maersk heeft vorig jaar 387 miljoen euro verlies geleden. Het jaar daarvoor maakte de firma nog winst. Maersk vervoerde wel 11% meer containers, maar door de lagere vrachttarieven werd er dus toch verlies gemaakt.


Voor 2012 wordt eveneens een negatief resultaat verwacht, onder andere door overcapaciteit. Mogelijk zullen de tarieven op de route Azië-Europa verhoogd worden. Op diezelfde route zal de containervervoerder de capaciteit ook met 9% verminderen.


Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Gratis nieuwsbrief
Mis geen belangrijk logistiek nieuws
Ontvang elke week de belangrijkste updates over transport, warehousing, supply chain en logistieke technologie in België.
Gratis wekelijkse logistieke update - schrijf je in voor de nieuwsbrief van Logistiek.be
Kort, relevant en gratis. Uitschrijven kan altijd.