In de toekomst zal de douane in de haven van Antwerpen permanent goederen afhandelen. Nu wordt er enkel tijdens de kantooruren gewerkt. Er kan nu wel buiten de kantooruren behandeling aangevraagd worden, maar dat kost extra. Vandaag zou de ministerraad zich achter een voorstel van Steven Vanackere, minister van Financiën scharen om 385 douaniers extra aan te werven. Hierdoor kan in drie shiften gewerkt worden. Het kostenplaatje van 9 miljoen euro zou eventueel volledig teniet gedaan worden door de extra economische activiteit die hiermee gegenereerd wordt. Antwerpen doet hiermee ook een inhaalbeweging naar de haven van Rotterdam, waar de douane nu al continu werkt.

Bron: de Morgen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Gratis nieuwsbrief
Mis geen belangrijk logistiek nieuws
Ontvang elke week de belangrijkste updates over transport, warehousing, supply chain en logistieke technologie in België.
Gratis wekelijkse logistieke update - schrijf je in voor de nieuwsbrief van Logistiek.be
Kort, relevant en gratis. Uitschrijven kan altijd.