Dokwerkers in Antwerpen werken ’s nachts niet meer in vrieskou

De Centrale der Werkgevers aan de Haven van Antwerpen (CEPA) heeft laten weten dat dokwerkers niet meer verplicht zijn om te ’s nachts te werken bij de huidige vrieskou. Die maatregel staat in een akkoord dat gesloten werd binnen de sector. Hierdoor zijn de voorbije twee nachten verschillende dokwerkers thuisgebleven. CEPA directeur René de Brouwer zegt dat alle dokwerkers in de nachtshift gebruik kunnen maken van de maatregel. Zulke regels zijn trouwens bijna altijd gevolg van sectorafspraken.

Bron: de Morgen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Gratis nieuwsbrief
Mis geen belangrijk logistiek nieuws
Ontvang elke week de belangrijkste updates over transport, warehousing, supply chain en logistieke technologie in België.
Gratis wekelijkse logistieke update - schrijf je in voor de nieuwsbrief van Logistiek.be
Kort, relevant en gratis. Uitschrijven kan altijd.