bpost lanceert ‘Night Delivery’: nieuwe B2B-oplossing voor snellere en duurzamere leveringen

bpost lanceert ‘Night Delivery’: nieuwe B2B-oplossing voor snellere en duurzamere leveringen

bpost breidt zijn zakelijke diensten verder uit met de officiële lancering van Night Delivery, een innovatieve B2B-oplossing die leveringen voor technici en bedrijven optimaliseert. Vanaf 15 oktober 2025 kunnen professionals hun technisch materiaal vóór 7 uur ’s ochtends ontvangen via de bbox-automaten van bpost, verspreid over heel België.

Dankzij deze service kunnen technici hun materiaal ophalen vlak bij hun woning of aan de locatie van hun eerste interventie. Dat betekent: minder verplaatsingen, meer uitgevoerde opdrachten en een hogere klanttevredenheid.

Tot anderhalf uur tijdswinst per dag

Na twee succesvolle testfases lanceert bpost de dienst nu nationaal. Night Delivery kan technici en professionals tot anderhalf uur tijdswinst per dag opleveren — een belangrijke troef in sectoren waar efficiëntie en snelheid cruciaal zijn.

De dienst richt zich op professionals onderweg, zoals IT-technici, thuisverpleegkundigen en automonteurs, die vroeg starten en afhankelijk zijn van tijdige leveringen. Hun gemeenschappelijke uitdaging? Het juiste materiaal, op de juiste plaats, zo vroeg mogelijk.

Logistieke innovatie voor bedrijven

Night Delivery is onderdeel van de bpostgroup business solutions en onderscheidt zich op de B2B-markt met twee unieke voordelen:

  1. Gebruik van het dichtste automatennetwerk in België — bijna 2.000 bbox-locaties. Hierdoor ontvangen technici hun materiaal waar het hen het beste uitkomt, zonder onnodige ritten naar depots. Momenteel zijn al 100 automaten specifiek voor Night Delivery in gebruik.

  2. Ontworpen voor technische beroepen, met tijdvakken die afgestemd zijn op het terrein en compatibiliteit met professioneel gereedschap.

Daarnaast biedt bpost ook leveringen rechtstreeks op locatie of zelfs in de bestelwagens van technici aan. Deze leveringen kunnen elektrisch uitgevoerd worden, zodat bedrijven hun CO₂-uitstoot (scope 3) kunnen verminderen.

Christel Dendas, Chief Commercial Officer bij bpostgroup:
“De bpost business solutions, waaronder Night Delivery, tonen ons engagement om concrete oplossingen te bieden die in nauwe samenwerking met onze klanten zijn ontwikkeld. Door in te spelen op de specifieke noden van bedrijven en hun personeel op het terrein helpen we hun dagelijkse werking te optimaliseren en ondersteunen we tegelijk de prestaties van onze partners. Deze nationale lancering is een belangrijke stap in onze ambitie om de eerste logistieke partner voor B2B in België te worden.”

Succesvolle test bij Signpost

Tijdens de testfase bij Signpost, Kone en Alertis bewees Night Delivery al zijn waarde. Bedrijven konden materiaal tot 18 uur ’s avonds laten ophalen door bpost, waarna het ’s nachts werd gesorteerd en vóór 7 uur in de gewenste bbox geleverd.

Timothy Steleman, CTO bij Signpost:
“Dankzij deze oplossing kunnen onze technici elke dag minstens een uur extra aan klantenbezoeken besteden, terwijl we tegelijk onnodige kilometers en CO₂-uitstoot verminderen.”

Na de positieve resultaten rolt Signpost de dienst nu nationaal uit, inclusief toepassingen bij scholen in Wallonië.

Met Night Delivery zet bpost een nieuwe standaard in B2B-logistiek, waarin tijdswinst, duurzaamheid en flexibiliteit centraal staan.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.