Confectieketen Cassis verdubbelt magazijnproductiviteit dankzij ZetesMedea voice picking

Brussel, 11 juni 2015 – Zetes heeft met succes haarzijn ZetesMedea Voice oplossing uitgerold in het logistieke centrum van Cassis, een sterk groeiende kledingretailer met winkels in de Benelux en Frankrijk. Met de spraakgestuurde oplossing worden de processen orderpicking, cross-docking en voorraadbeheer sneller en met minder fouten uitgevoerd. Dit laat Cassis toe de seizoenspieken met gemak op te vangen. Ook kan het een toenemend aantal orders snel verwerken, waardoor een verdubbeld aantal winkels correct wordt bevoorraad door hetzelfde aantal medewerkers.

Bij Cassis wordt het logistieke proces gedicteerd door producteigenschappen als ‘maat’, ‘kleur’, ‘geplooid’, ‘hangend’, ‘stuk’ en ‘bulk’. Dit resulteert in een complexe matrix die ernstige inspanningen vraagt om een correcte orderopvolging en accuraat voorraadbeheer te verzekeren. Door de groei van zijn winkelnetwerk van 60 naar 130 verkooppunten en de toenemende e-commerce activiteiten, zag Cassis de druk op het logistiek centrum de afgelopen 10 jaar sterk toenemen en de seizoenspieken versterken. Om een uitstekende service te kunnen blijven verzekeren, optimaliseerde de keten haar logistieke processen met behulp van ZetesMedea.

ZetesMedea, ondersteund door the MCL Voice platform, is een logistieke oplossing die alle magazijnprocessen efficiënt aanstuurt. Het doel is om deze processen snel en flexibel te organiseren, de foutenlast terug te dringen en de kosten te verminderen. De module ZetesMedea Voice focust op het gebruik van spraaktechnologie, onder andere voor orderpicking in het magazijn.

Bij Cassis wordt ZetesMedea Voice in verschillende fases van het logistieke proces gebruikt, onder andere voor cross-docking, put-away en multi-client orderpicking. Dankzij de ZetesMedea Voice technologie zijn de processen binnen Cassis voortaan aantoonbaar sneller. Uitgerust met een Zebra WT4190 terminal geconnecteerd met een ringscanner en een headset, kunnen magazijnmedewerkers/orderpickers nu handsfree werken om multi-client orders te picken. Bovendien heeft de flexibiliteit van het systeem en de multi-modale aanpak, waarbij voice wordt gecombineerd met scanning en printing, de globale efficiëntie in het magazijn enorm verbeterd.

“Doordat de ZetesMedea Voice oplossing een ‘untrained’ systeem is, zijn de tijdelijke werkkrachten die we aanwerven voor piekmomenten onmiddellijk inzetbaar. De productiviteitswinst die we danken aan het nieuwe systeem laat ons toe om twee keer zoveel handelingen uit te voeren zonder dat het aantal werknemers is toegenomen.” besluit Monique Courant, IT & Logistics Manager bij Cassis.

Lees de volledige case study.

Afbeeldingen

http://www.newsengine.eu/?p=9331

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.