DKV Mobility lanceert eerste milieuvriendelijke tank- en oplaadkaart

DKV Mobility - gerecycleerd PETG kaart

Mobility Service Provider DKV Mobility introduceert de eerste milieuvriendelijke tank- en oplaadkaart binnen de transportsector, gemaakt van gerecycleerd polyethyleentereftalaat (PET) vermengd met glycol. Omdat de nieuwe, duurzame tank- en oplaadkaarten van DKV Mobility voor 90% uit gerecycleerd materiaal bestaan, betekent dit een afname van 42% aan CO2-emissies per kaart in vergelijking met conventionele PVC-kaarten. De nieuwe milieuvriendelijke kaarten komen vanaf 22 februari 2022 in omloop.

Marc Erkens, Head of Sustainability, New Mobility and Public Affairs bij DKV zegt: “Plastic afval is een groot mondiaal probleem waarmee we allemaal te maken hebben.  Met de introductie van gerecycleerde PETG-kaarten houden we binnen de transportsector rekening met deze milieuproblematiek en kunnen we onze klanten een ecologisch optimale keuze bieden, zonder afbreuk aan kwaliteit.”

In tegenstelling tot PVC komen er tijdens de totale levensduur van gerecycleerd PETG geen schadelijke stoffen vrij. Gerecycleerd PETG wordt gewonnen uit geregistreerde en gecontroleerde postindustriële afvalbronnen uit Europa. Bovendien hebben deze kaarten alle vereiste kwaliteitstests op hitte- en buigresistentie met glans doorstaan. De nieuwe duurzame tank- en oplaadkaarten vormen onderdeel van de inspanningen van DKV Mobility richting een circulaire economie.

De voordelen van het nieuwe materiaal zijn afname in het gebruik van natuurlijke, niet-herwinbare grondstoffen, minder vraag naar nieuw-vervaardigde kunststof en hergebruik van afval en dragen bij tot een duidelijk verbeterde CO2-balans. De kaarten worden geproduceerd in een Oostenrijkse fabriek die volledig op herwinbare energie draait.

De transitie naar duurzamer materiaal voor tank- en oplaadkaarten harmonieert met de bedrijfsdoelstellingen van DKV Mobility: To drive the transition towards an efficient and sustainable future of mobility. DKV Mobility streeft voor 2023 naar een klimaatpositieve status als onderneming en wil zijn klanten ondersteunen bij hun pogingen de CO2-intensiteit van hun wagenparken terug te dringen met 30% vergeleken met het uitgangsjaar 2019.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.