Elektrische rode reuzen van 18 ton

Linde Rode Reuzen

De tijd dat elektrische vorkheftrucks enkel bij beperkte tonnages konden worden ingezet, is nu definitief voorbij. Nadat elektrische Linde heftrucks op vlak van krachtproductie reeds op gelijke voet kwamen met hun thermische tegenhangers, doen ze nu hetzelfde op vlak van hefvermogen: de nieuwe E100 – E180 heftrucks kunnen namelijk goederen tot maximaal 10 à 18 ton transporteren.

Ideaal intern transport voor zware (binnen)toepassingen

De grootste gewichtheffers onder de elektrische vorkheftrucks zijn vooral toegespitst op zware (binnen)toepassingen, en zijn dan ook gegeerd bij bedrijven uit de hout-, staal-, steen- en
drankenindustrie, maar ook bv. bij grote meubelhuizen. Behalve grote hefvermogens bieden ze hun gebruikers nog verschillende andere voordelen: ‘De E100 – E180 heftrucks zijn emissievrij,
geluidsarm, eenvoudig in onderhoud, flexibel in gebruik, nauwkeurig én wendbaar. Ze kunnen ook op elk moment tussen loodzuur- en lithiumionbatterijen wisselen, zonder dat er wijzigingen
moeten plaatsvinden aan de hardware van de truck’, aldus Christopher Reis, product manager zware trucks bij Linde Material Handling.

Gebaseerd op 8-tonners, mits enkele verbeteringen

Hun grote krachtproductie wordt verzekerd door een samenwerking van 4 verschillende motoren, die de trucks o.a. in slechts 10 seconden hun topsnelheid van 20 km / u. doen bereiken. Voor het
ontwerp heeft Linde zich gebaseerd op hun elektrische 8-tonners, met onder meer een dubbele aandrijving en hefhydrauliek, alsook met twee batterijen en een losgekoppelde, op rubber
gemonteerde cabine. In vergelijking met diezelfde 8-tonners is wel voor meer zichtbaarheid gezorgd, met een dak uit gepantserd glas en grote glasoppervlakken aan alle zijden.

Posted in

Christophe Slegers

Christophe Slegers is de oprichter van en Managing Partner bij Logistiek.be, het nieuwsportaal over logistiek, transport en supply chain in België. Sinds 2001 is hij actief in de domeinen Human Resources, Online Sales, Media en uiteraard Logistiek.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.