Renault Trucks lanceert E-Tech Trafic voor de stad

Renault Trucks E-Tech Trafic

Renault Trucks, dat zich engageert voor een snelle elektrificatie van zijn voertuigengamma’s, vervolledigt zijn aanbod met de commercialisering in 2023 van een nieuw bedrijfsvoertuig voor het segment van de Medium Van: Renault Trucks E-Tech Trafic. De Franse constructeur biedt voortaan een volledig gamma zuiver elektrische voertuigen van 650 kg tot 44 ton.

Het gebruik van koolstofarme transportoplossingen is een prioriteit voor Renault Trucks, dat zopas de elektrificatie heeft afgerond van al zijn voertuigmodellen die bestemd zijn voor gebruik in en om de stad. Koeriersdiensten, leveringen, distributie, afvalophaling of bouwplaatsen: alle toepassingen in en om de stad worden gedekt met de Renault Trucks E-Tech T en C, Renault Trucks E-Tech D, D Wide en D Wide LEC (16, 19 en 26 t), Renault Trucks E-Tech Master (3,1 en 3,5 t), bakfietsen (650 kg) en vanaf 2023 Renault Trucks E-Tech Trafic (3,07 t).

Een zuiver elektrisch bedrijfsvoertuig ontworpen voor de stad

Door de explosie van e-commerce, van leveringen en de toenemende inzet van ambachtslieden voor verbouwingen neemt het aantal bedrijfsvoertuigen dat in onze stadscentra rijdt voortdurend
toe.

Omdat het gebruik van een elektrisch voertuig professionele gebruikers de zekerheid biedt dat ze hun activiteiten in de stad kunnen voortzetten, ongeacht de lokale regelgeving en zonder de
levenskwaliteit van stadsbewoners te schaden, vervolledigt Renault Trucks zijn elektrische aanbod met Renault Trucks E-Tech Trafic.

Renault Trucks E-Tech Trafic werd ontworpen voor de stad. Hij is middelgroot en gemakkelijk te manoeuvreren en biedt in zijn meest compacte versie toegang tot overdekte parkeergarages in
de stad en past op een parkeerplaats voor auto’s.

Om tegemoet te komen aan de behoeften van alle leveringsprofessionals en ambachtslieden is hij verkrijgbaar in verschillende configuraties: drie bestelwagenversies (L1H1, L2H1, L2H2), twee bestelwagenversies met dubbele cabine (L1H1 en L2H1) en een laadvloer-cabineversie.

In zijn bestelwagenversie biedt Renault Trucks E-Tech Trafic een laadvolume van 5,8 tot 8,9 m3 en een laadlengte tot 4,15 m. De H2-versie, met een comfortabele binnenhoogte van 1.898 mm, maakt het mogelijk om rechtop te staan in de laadruimte.

Het voertuig is uitgerust met een elektromotor van 90 kW (120 pk) en heeft een sleepvermogen van 920 kg. Hij is uitgerust met batterijen van 52 kWh en heeft een rijbereik van 297 km over de
gemengde WLTP-cyclus: met 18,7 kWh heeft hij een van de laagste elektriciteitsverbruiken op de markt, waardoor de gebruikskosten van het voertuig dalen. Met snelladen (DC) kan hij in 60
minuten van 15 tot 80% worden opgeladen.

100% gemoedsrust met diensten op maat

Om in alle gemoedsrust over te schakelen op elektrische wagens biedt de constructeur een gepersonaliseerde begeleiding aan, met een voorafgaande studie van de behoeften en het gebruik, of advies over laadoplossingen. Renault Trucks biedt ook aangepaste financieringsoplossingen en begeleiding bij het beheer van overheidssteun (naargelang van het land).

Om de kosten volledig onder controle te houden, biedt Renault Trucks ook een ‘packaging’- aanbod aan dat de kostprijs van het voertuig, het Start & Drive-onderhoudscontract, de
verzekering en de financiering omvat (1).

Renault Trucks E-Tech Trafic wordt ook gedekt door een garantie van acht jaar op de aandrijfbatterij en van twee jaar op de rest van het voertuig, onderdelen en werkuren en 24/7
pechverhelping. Hij plukt de vruchten van een scala aan diensten, gebaseerd op de vrachtwagenexpertise van Renault Trucks, dat in zijn concessies (Fast & Pro) ruimte voor bedrijfsvoertuigen vrijmaakt en snelle afspraken en langere openingsuren aanbiedt, ook op zaterdag.

Renault Trucks E-Tech Trafic zal vanaf oktober 2023 verkrijgbaar zijn in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, België, Nederland, Zwitserland, Italië en Duitsland.

Technische kenmerken Renault Trucks E-Tech Trafic:

â–ª Modellen:

– Bestelwagen: L1H1, L2H1, L2H2
– Bestelwagen met dubbele cabine: L1H1, L2H1
– Laadvloer-cabine

â–ª MTM: 3,07 t
â–ª Nuttig laadvermogen: tot 1,16 t
â–ª Elektromotor met een totaal vermogen van 90 kW
â–ª Maximumkoppel van de elektromotor: 245 Nm
â–ª Lithium-ionbatterij: 52 kWh
â–ª Lader: tot 22 kW met wisselstroom en tot 50 met gelijkstroom
â–ª Maximumsnelheid: 110 km/u
â–ª Sleepvermogen: 920 kg
▪ Reëel rijbereik: 297 km (gemengde WLTP-cyclus)

(1) De inhoud en de voorwaarden van het aanbod kunnen van land tot land verschillen. Onder voorbehoud van aanvaarding van het dossier door Renault Trucks Financial Services.

Posted in

Christophe Slegers

Christophe Slegers is de oprichter van en Managing Partner bij Logistiek.be, het nieuwsportaal over logistiek, transport en supply chain in België. Sinds 2001 is hij actief in de domeinen Human Resources, Online Sales, Media en uiteraard Logistiek.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.