Eerste elektrische Renault Trucks Master Z.E. in kleuren UPS

Eerste elektrische Renault Trucks Master Z.E. in kleuren UPS

ECO DTLO SPRL heeft een Renault Trucks Master Z.E. gesloten bestelwagen in gebruik genomen. Het is het eerste elektrische voertuig van dit type voor UPS wereldwijd. Het volledig elektrisch aangedreven voertuig wordt,onder andere,ingezet om zo duurzaam en efficiënt mogelijk goederen en pakketten te bezorgen in de voetgangerszone in Namen en gezien er geen geluidsoverlast is, kan dit gebeuren in een ruimere periode in de tijd. Deze aanpak van duurzame stedelijke distributie is een eerste stap op weg naar een nieuwe innovatieve manier van werken. Het hoge laadvolume speelde een doorslaggevende rol bij de keuze voor de Renault Trucks Master Z.E. Het voertuig werd door de Renault Trucks Lens-dealer afgeleverd aan Fleurus.

Het doel van ECO-DTLO Fleurus is om de distributie van pakketten in de toekomst duurzamer te maken met minder CO2-uitstoot en minder geluid. De inzet van deze volledig elektrische Renault Trucks Master Z.E. is de eerste stap in deze missie.

Hoog laadvolume

De heer Philippe Daman, directeur van het bedrijf ECO-DTLO legt uit: “Het feit dat de Renault Trucks Master Z.E. hetzelfde laadvermogen als een standaard voertuig op fossiele brandstof had, was een van de belangrijkste redenen om voor deze aankoop te kiezen. Zo is het mogelijk leveringen te doen in het centrum zonder geluid of CO2-vervuiling. Hierdoor konden we vrijstellingen verkrijgen voor toegang tot het voetgangerscentrum buiten de normale uren. Daarnaast waren de nabijheid en de goede service van de AB Lens Motor-dealer (buurman van het DTLO-depot) belangrijke factoren bij de beslissing om deze investering te doen.”

Actieradius

De Renault Master Z.E. heeft een actieradius van 120 kilometer, die voldoende is om nodige rondes te kunnen maken in de regio. De Renault Trucks Master Z.E. is voorzien van een aantal systemen om de chauffeur te ondersteunen, zoals camera’s en sensoren, cruise control, airco en een mediasysteem.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.