Eurosender wil koerierssector in België drastisch veranderen

Eurosender - Tim Potocnik CEO

Eurosender, lanceert vandaag haar dienstverlening op de Belgische markt. Na een succesvolle testperiode in België is het platform nu officieel van start gegaan. Het richt zich op studenten, expats, kmo’s en kleine online verkopers.

Eurosender is een online platform dat het verzenden van pakketten in België radicaal zal vereenvoudigen. De zoekmotor vergelijkt de tarieven tussen honderden post- en koeriersdiensten en biedt consumenten en bedrijven de mogelijkheid om een pakket/pallet tegen de laagste prijs te verzenden. De tarieven zijn naar eigen zeggen tot 70 procent lager in vergelijking met traditionele koerier- of postbedrijven.

“Ons platform vergelijkt de prijzen tussen honderden koeriersdiensten en biedt onze klanten de beste tarieven. Het is een kleine revolutie omdat het de manier om pakketten te verzenden volledig verandert. In het verleden moesten mensen prijzen en leveringstermijnen tussen tientallen vervoerders vergelijken. Klanten hoeven nu alleen maar aan te geven wat ze willen verzenden, naar welke bestemming en vervolgens wachten tot een koerier het pakket komt ophalen. Ons algoritme zorgt ervoor dat de klant de beste service krijgt voor de beste prijs”, legt Tim Potočnik, CEO en oprichter van Eurosender, uit. “Mensen besparen veel tijd en stress. Bovendien is het platform beschikbaar in het Frans, Nederlands, Engels en 13 andere talen om de klantervaring te optimaliseren”, voegt hij eraan toe.

Eurosender’s zakelijke doelgroepen in België zijn KMO’s die regelmatig pakketten verzenden en andere kleinere bedrijven die door kleine hoeveelheden pakketten en/of onregelmatige zendingen een beperkte onderhandelingsmacht hebben bij post- en koeriersdiensten. Eurosender richt zich ook rechtstreeks tot de consument: studenten, expats en andere mobiele mensen die snelle en betaalbare verzendoplossingen nodig hebben.

Eurosender werd opgericht in 2014 en verspreidde zich snel over heel Europa en is vandaag actief op 33 Europese markten. Op dit moment telt het platform 30.000 geregistreerde MKB-bedrijven en ongeveer 150K actieve consumenten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *